Masterclass
‘Mijn eigen content kompas.nl’

Je weet waar je online aan werkt: aan een sterk merk en een goed imago. En of je nu aan de slag bent vanuit het perspectief van je organisatie, een product, dienst, project of voor jezelf, het onderscheidend vermogen heb je helder. Daarnaast weet je wie de belangrijkste doelgroep is en wat jouw merk specifiek voor deze doelgroep kan betekenen. Ook maak je actief gebruik van social media.

Maar toch knaagt er iets. Je vraagt jezelf af: Hoe blijf ik telkens interessant en relevant voor mijn doelgroep als basis voor succesvol zakendoen? Hoe vertaal ik onze/mijn toegevoegde waarde heel concreet dagelijks naar actuele, betekenisvolle content in social media? Je hebt behoefte aan een praktische aanpak waar je langere termijn mee vooruit kunt. Tegelijkertijd besef je dat je met een klassiek communicatieplan de dynamiek mist van het communicatielandschap van nu. 

Herkenbaar? Dan is de resultaatgerichte, eendaagse masterclass ‘Mijn eigen content kompas.nl’ echt iets voor jou.

* Kan je wat hulp gebruiken nodig bij het uitvinden van jezelf als merk en het leggen van een fundament voor het versterken van je (online) imago? Dan is de masterclass Mijn eigen ik als merk.nl iets voor jou. Volg je de masterclass Mijn eigen ik als merk.nl èn de masterclass Mijn eigen content kompas.nl dan ontvang je € 50,- korting! De masterclass combineert op eigenzinnige wijze diepgaande, doorleefde doelgroepinzichten met een hands-on praktische tool (je content kompas). Hiermee kun je voortaan doelgerichter en met meer impact communiceren. Je blijft betekenisvol voor jouw doelgroep, omdat je precies weet hoe je jouw merk telkens opnieuw vertaalt in relevante (online) content.

Ochtendprogramma: Inleven in jouw belangrijkste doelgroep

In het eerste gedeelte van de masterclass kruip je in de huid van de doelgroep en ga je echt doorvoelen en doorleven wat jouw belangrijkste doelgroep bezig houdt. Je staat stil bij wat jouw doelgroep denkt en voelt, wat zij hoort en ziet en vooral wat haar drijft en belemmert. Ook in de voorbereidende opdracht maak je hier al werk van: het krijgen van doorleefde inzichten in je belangrijkste doelgroep. Deze exercitie gaat daadwerkelijk een stap verder dan het op afstand analyseren van de belangrijkste kenmerken van je doelgroep. Vervolgens neem je de (merk)belofte aan deze doelgroep onder de loep. Matcht wat jij wil vertellen met wat de doelgroep wil horen? Met de inzichten uit het ochtendgedeelte gaan we in de middag bekijken welke content relevant is voor jouw doelgroep en tegelijkertijd de merkbelofte kracht bij zet.

Middagprogramma: Jouw persoonlijke content kompas

In het tweede gedeelte van de masterclass ga je vanuit de combinatie van het onderscheidend vermogen van het merk en de doorleefde doelgroepinzichten concreet aan de slag met het invullen van je content kompas. Aan bod komen onder meer: wanneer kies ik welke ‘activatiemodus’ (variërend van luisteren tot initiëren), wat zijn ‘mijn’ inhoudelijke (sub)thema’s en welke verschillende contentvormen zijn er waarin ik mijn (sub)thema’s kan verpakken. Aan het eind van de dag heb je jouw content kompas gevuld én er concreet mee geoefend. Neem daarom ook je laptop of tablet mee, zodat je letterlijk meteen content kunt delen. Daarbij kijken we ook naar welke (inspiratie)bronnen je kunt aanboren voor jouw content. Vanaf dan heb je met het content kompas een houvast in handen om doelgericht en met meer impact te communiceren.

Wat levert de masterclass je op?

  • Meer inzicht in jouw belangrijkste doelgroep
  • Meer inlevingsvermogen in je belangrijkste doelgroep
  • Een content kompas op maat voor jouw vraagstuk als praktisch hulpmiddel in jouw dagelijkse (online) communicatie
  • Je weet (en oefent direct online) hoe je doelgericht inhoud geeft (en blijft geven) aan ‘jouw’ merk met een passende content mix
  • Inspiratie en ideeën voor het verder versterken van je merk en content mix
  • Interessante contacten met andere (communicatie)professionals en ondernemers
  • Extra: tips & tricks per e-mail na afloop van de masterclass

Praktische info

  • Deze masterclass bieden we incompany aan (datum en locatie in overleg).
  • Investering: afhankelijk van de groepsgrootte, locatie, afstemming op specifieke wensen, behoeften en het karakter van de organisatie. Neem contact met ons op voor het maken van een vrijbijvende offerte.
  • Aanmelden: via Lonieke de Ruiter info@lonieke.nl, (06) 1231 2742
  • Op onregelmatige basis organiseren we deze masterclass ook op basis van open inschrijving. Ben je hier in geïnteresseerd? Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Lees meer